mandag 26. januar 2009

Status 25. januar 2009

Status nå er å la anleggstørkeviften få stå å gå for å få tørket materialet etter lekkasjene. En kan ikkje isolere og begynne å legge tak, vegger og gulv før det er riktig fuktverdi i materialet (ca. 10-11 %). En kan heller ikke begynne inne før en har fått verfisert at alt er tett, ja dessverre så må jeg vente til en skikkelig styggeværsperiode har test dette på nytt.

I helgen sjekket mine "lokale byggesjefer", Monika og Asbjørn, statusen. Utetemperatur på -6 grader og innetemperatur på +19,5 grader. Ja nå skal materialen tørke godt.

Som nevnt så må jeg nå smøre meg med tolmodighet å vente på en ny styggeværsperiode, ja jeg håper for min del at den kommer så snart som mulig.

2 kommentarer:

kvardagsgløtt sa...

Håpe på styggever???? ka det e slags ønske??? neida, skjøna... litt fortærande at det skulle bli slik då- men det ordnar seg vel til slutt!!!
Alt bra??
Får vi sjå deg på sunmøre snart?? Alt bra her bortsett fra litt småsjuke unga...
Skal helse..........

SOB sa...

Ja, nei det er ikke så kjekt å ønske drittvær men det er nok det jeg trenger for å få verfisert at den er tett.

Ønskene er:
- 2-3 dager drittvært
- hytta er tett
- masse flott vær så jeg får
startet med innearbeidet
- masse flott vær på hytta
- ja, masse kjekt besøk i flott vær

Antar jeg kommer oppover i midten av februar og håper jeg kan bli der noen dager.

God bedring med unga og god helg.

:-) Stein Ove